سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نوجوان دانشمند

فضا موجب اختراع وسایل کاربردی امروزی شده است
فضا و فناوری فضایی باعث اختراع وسایلی شده که در زندگی امروزه به عنوان وسایل کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد.
فضا موجب اختراع وسایل کاربردی امروزی شده است


لیلا خلج زاده، کارشناس ارشد هوا فضا در گفتگو با دریچه خبر گفت: نیازهای خاص بشر در فضا منجر به اختراع موارد و وسایلی شده که پس از گذشت مدتی در زندگی روزمره کاربرد فراوانی پیدا کرده است.
وی افزود: بسیاری از نرم افزارها و علائم رایانه ای کامپیوتر مانند تحلیل ها ی سازه ای در ابتدا برای طراحی فضا پیما ایجاد شدند و پس از آن در دامنه و سیعی از کاربرد های غیر فضایی از جمله صنعت اتومبیل سازی، ساخت ابزار ماشینی و طراحی سخت افزارها به کار گرفته شده اند.
خلج زاده اظهار داشت: برای پرتاب فضا پیماهایی چون شاتل فضایی نیاز بود که هزاران فعالیت به صورت هم زمان مدیریت شود و از همین جا سیستم پردازش زمان بندی ویژه ای ایجاد شد.
 

****سیستم تصفیه آب شهری جزء دستاورد های صنعت فضایی است
وی تصریح کرد: این موضوع به گونه ای بود که هم اکنون بیش از کاربرد فضایی در مدیریت سیستم های زمینی کاربرد یافت و سیستم پردازش زمان بندی در برنامه ریزی بلادرنگ بهینه سازی شد.
خلج زاده عملیات ساخت، زنجیره یافتن یک پارچه مواد و قطعات و سفارشات مشتری را از جمله کاربرد های مدیریت سیستم پردازش در زمین دانست و یاد آور شد: صفحه کلید های پیشرفته، نرم افزار خدمات مشتری، سیستم مدیریت پایگاه اطلاعات ، نقشه برداری لیزری، کنترل های هواپیمایی، صفحات فشرده سبک ماند سی دی، نرم افزار سیستم هوشمند، میکروکامپیوتر ها و گرافیک های پیشرفته طراحی نیز جزء دستاورد های صنعت فضایی هستند.
خلج زاده تاکید کرد: سیستم جدید تصفیه آب شهری به ویژه برای کشتن و از بین بردن باکتری ها در مناطقی که آب آلوده به باکتری های زیادی است از تصفیه آب در فضا الگو بردرای شده است.
وی اظهار داشت: از فناوری استرلیزه کردن آب در ماموریت های طولانی مدت فضایی در تصفیه آب استخر ها استفاده می شود.
وی خاطر نشان کرد: در این روش جای استفاده از مواد شیمیایی مانند کلر از الکترودهای آلیاژ نقره و مس استفاده می شود که با تولید یون های نقره و مس زمانی که جریان از آنها عبور می کند باکتری ها جلبک ها و خزه ها از بین می روند.

عسل اصل صباغپور


نوشته شده در پنج شنبه 91/3/25ساعت 2:45 عصر توسط seyede fateme ebrahimi نظرات ( ) | |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت


کد حباب و قلب
شور حسین علیه السلام